2023-yilning 21-23-fevral kunlari Samarqandda “AGROPRO EXPO-2023” Хalqaro qishloq xo‘jaligi ko‘rgazmasi bo‘lib o‘tdi. Ko‘rgazmaning ochilishi haqida avvalroq, xabar berilgandi.
Tadbirda 150 dan ortiq kompaniya va korxona ishtirok etib, 2 000 dan ortiq mahsulot va xizmatlarini taqdim etishdi. Shuningdek, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini eksport qiluvchi va qayta ishlovchi 50 tadan ortiq korxona, 100 taga yaqin urug‘chilik va ko‘chatchilik xo‘jaliklari, 40 tadan ortiq chorva va chorvachilik mahsulotlari bilan qatnashishdi.
Ko‘rgazma pavilyonida mehmonlar ko‘pgina eksponatlar bilan tanishdilar, jumladan:
Bundan tashqari, O‘zbekiston, Pokiston, Ukraina, Belarus va Qozog‘istondan tashrif buyurgan qishloq xo‘jaligi sohasi mutaxassislari ishtirokida panel sessiyalari tashkil etildi.
Ularda agrar sohadagi dolzarb masalalarga to‘xtalib o‘tildi, xususan, agrologistikaga oid muhokamalar ishtirokchilarda alohida qiziqish uyg‘otdi. Shuningdek, eksport masalalari va ushbu agrar yo‘nalishni rivojlantirish usullari muhokama qilindi.
Panel sessiya ishtirokchilari sohadagi muammolar va kelgusida amalga oshirilishi lozim bo‘lgan ishlar xususida fikr-mulohazalar almashishdi.
Roman Salomatov, “Red Pack va Roma‘s” asoschisi:
– 28 yildan beri eksport yo‘nalishi bilan shug‘ullanaman. O‘zbekiston Yevropa mamlakatlariga oz miqdorda mahsulot eksport qiladi. Biz Yevropaga faqat qovun, ko‘kat va karam mahsulotlarini yetkazib beramiz. Boshqa turdagi mahsulotlarni eksport qilish hajmini oshirishimiz kerak. Nega Yevropa bizdan kamroq oziq-ovqat import qiladi? Sababi, mahsulotlarimizning narxi yuqori. Bu yerda muammo yer va o‘g‘itlarning qimmatligi, texnika yetishmasligida, deb hisoblayman. O‘zbekistonda dehqon va fermerlar tomonidan yig‘ilgan mahsulotlar bog‘ning o‘zida qadoqlanadi. Bunday qilish esa noto‘g‘ri. Mevalarni terib bo‘lgach, ular tezda sovutilishi kerak. Saralash, tasniflash va qadoqlash jarayonlari sovutgichlarda amalga oshirilishi kerak.
Baʼzida eksportga mo‘ljallangan yuk mashinalari bojxonada kunlab turishini ko‘ramiz. Kelajakda bunday muammolar yuzaga kelmasligi uchun agrologistikani rivojlantirish kerak.
O‘z navbatida “Vesagro va oltin urug‘” kompaniyasi asoschisi O‘rmonali Usmonov quyidagilarni qayd etdi:
— Avvalo, fermerlarga agrobiznes nima ekanligini tushuntira olishimiz kerak. Mahsulotlarni saqlashni bilmaslik tufayli ularni yaroqsiz holga kelishiga olib keladi. Bugun qishloq xo‘jaligiga ilm-fanni yo‘naltirsak, meva-sabzavotlarni yig‘ish, saqlash, sotish bo‘yicha qo‘shimcha qiymat zanjiri shakllantirilib, har gektardan 25-30 ming AQSh dollari miqdorida daromad olish imkoniga ega bo‘lamiz.
Panel sessiyalarda spikerlarga tinglovchilar, jumladan, klasterlar, fermer xo‘jaliklari, quyi tashkilotlar vakillari, blogerlar, talabalar o‘zlarini qiziqtirgan savollar bilan murojaat qilishdi. Keyinroq bu yerda B2B uchrashuvlari o‘tkazildi.
Samarqand ko‘rgazmasi qishloq xo‘jaligi sohasi salohiyatining faqat bir qismini namoyish etdi, xolos. U bozor kon‘yunkturasi haqidagi bilimlarni kengaytirishga hissa qo‘shdi va qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini targ‘ib qilishda samarali maydonga aylandi.
С 21 по 23 февраля 2023 года в Самарканде проходила международная сельскохозяйственная выставка AGROPRO EXPO-2023. Об ее открытии мы писали ранее.
В мероприятии приняли участие более 150 компаний и предприятий, представивших более 2000 товаров и услуг. Также участниками выступили 50 предприятий-экспортеров и переработчиков сельхозпродукции, около 100 семеноводческих и питомниководческих хозяйств, более 40 животноводческих предприятий.
В выставочном павильоне гости знакомились с экспонатами, среди которых были:
Кроме того, состоялись панельные сессии с участием экспертов в сфере сельского хозяйства Узбекистана, Пакистана, Украины, Беларуси и Казахстана.
Темы панельных сессий затрагивали актуальные вопросы сельскохозяйственной сферы, в частности, особый интерес вызвала дискуссия касательно агрологистики. Обсуждались вопросы экспорта и методы развития данного аграрного направления.
Участники сессии поделились проблемами в сфере и тем, что необходимо сделать в будущем.
Роман Саломатов, основатель Red Pack и Roma’s:
– Экспортом занимаюсь 28 лет. Узбекистан экспортирует мало продукции в европейские страны. Мы поставляем в Европу только бахчевые, зелень и капусту. Нам необходимо увеличить экспорт других видов продукции. Почему Европа импортирует меньше продуктов, чем мы? Причина в том, что цена на наш продукт высока. Я считаю, что проблема здесь в дороговизне земли и удобрений, в отсутствии техники. В Узбекистане продукты, собранные дехканами и фермерами, упаковываются на самом огороде. Это большая ошибка. После сбора плодов их следует быстро охладить. Процессы сортировки, калибровки и упаковки должны осуществляться в охладителях. Мы видим, что иногда грузовики, предназначенные для экспорта, стоят на таможне сутками. Агрологистику надо развивать, чтобы таких проблем не возникало в будущем.
В свою очередь, Урмонали Усмонов, основатель «Осиё олтин уруг весагро» отметил:
– Прежде всего, мы должны уметь объяснить фермерам, что такое агробизнес. Незнание приводит к тому, что продукты становятся непригодными для использования из-за ошибок хранения. Сегодня, если мы добавим в аграрный сектор науку, мы создадим цепочку сбора, хранения, реализации и добавленной стоимости фруктов и овощей, и у нас есть возможность зарабатывать 25-30 тысяч долларов на гектаре.
На сессиях слушатели, среди которых были представители кластеров, фермерских хозяйств, подведомственных организаций, блогеры, студенты задавали свои вопросы. Позже, прошли встречи в формате B2B.
Самаркандская выставка продемонстрировала лишь часть потенциала аграрного сектора, поспособствовала расширению знаний о конъюнктуре рынка, стала эффективной площадкой для продвижения товаров сельхозпроизводителей.
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: